Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!
Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem!
Mrti
Mail:
Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz!
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik
- jra prbld meg
Mindenekeltt pontosan megbeszljk a jtk menett a gyermekkel, majd egy kendvel bektjk a szemt. Knnyedn megrintjk a testnek egy pontjt s azt vrjuk, hogy mutassa meg az rints helyt.
2.) Zskbamacska
Rejtsnk el egy zskba nhny knnyen felismerhet trgyat (fs, kefe, kulcs, kanl, ceruza, pohr, alma …) A gyermek nyljon egy kzzel a zskba s prblja meg tapintssal felismerni a trgyakat. Ha gy nem sikerlne, hasznlhatja a msik kezt is. Minden felismert trgyat kivehet a zskbl.
3.) Emberfests
Csomagolpaprt tertnk a padlra. Rfektetjk a gyermeket s krberajzoljuk. Ezutn a gyermek felll s berajzolja az arcot, a testrszeket, a ruhzatot. Hasonl mdon jtszhatunk babval, mackval s ms jtktrgyakkal.
II. fokozat
1.) Szoborfigura
Fogjuk meg a gyermek kezt s nhny msodpercig forogjunk krbe-krbe. Majd elengedjk egymst s szoborr merevednk egy adott tartsban. A gyermeknek az a feladata, hogy prblja meg a „szobor” testhelyzett utnozni s nhny msodpercig mozdulatlanul maradni.
2.) Marionett bbuk
A jtkhoz nagymret tkrre lesz szksgnk. Mind a ketten kssnk jobb knyknkre sznes jelzszalagot. A gyermek elttnk lljon.
Az a feladata, hogy a bemutatott mozdulatokat pontosan utnozza. (Pl.: a fejnket jobbra billentjk, jobb karunkat magasba lendtjk, a bal kart mereven cspnkhz szortjuk.)
Egyszerbb a gyakorlat, ha a gyermek mg llva mutatjuk a mozdulatokat, nehezebb, ha egyms mell llunk.
III. fokozat
1.) Labirintus (a)
jsgpapr lapok szttertsvel utakat, labirintust ptnk a padln. Jobb csuklnkra mindketten jelzszalagot ktnk. A kiindulponttl egytt lpkednk a hangosan kzlt utasts szerint:
„Lpj egy lpst elre!”
„Lpj kt lpst jobbra!”
„Most egy lps htra!”
„Lpj egyet balra!”
Ha a gyermek tved, mi akkor is haladjunk az utasts szerint, de viccesen adjuk tudtra, hogy „vzbe esett”. A mozdulatot imitlva hzzuk ki t a vzbl s menjnk vissza a kiindulponthoz.
2.) Labirintus (b)
A jtk hasonl az elzhz. jsgpaprbl ptnk szablytalan formj tvonalat, amin a gyermeknek bekttt szemmel, a halott utastsainkat pontosan kvetve kell vgigmennie.
Ha tbb gyermekkel foglalkozunk, ezt a jtkot is versenyjtkk alakthatjuk. Amelyik gyermek elhibzta a lpst, visszamegy a kezdponthoz. Az a gyztes, aki elszr ri el a clt.