mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!

Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem! 

 Márti

 

Mail: 

 

 Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz! 
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik 
- újra próbáld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Beszélgessünk
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jártak itt
Indulás: 2008-07-23
 

Szívügyem:

én is érintett vagyok

Figyelj rájuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejlesztő játékok
Fejlesztő játékok : Fj/ Játékok 2

Fj/ Játékok 2

  2008.07.24. 14:06


Ablakon kitekintés

a) Álljunk a gyermekkel az ablakhoz. Nézelődjünk. Válasszunk ki az utcáról egy-egy tárgyat-személyt. Nevezzük meg. A gyermeknek ezt ( ezeket) meg kell keresnie. Igy sz egész belátható teret alaposan meg kell figyelnie, át kell tekintenie. Pl.: „Látok egy kutyát” Egy nénit látok esernyővel.” Egy motoros rendőrt látok.” Egy zöld levélszekrényt látok.” b) Ha meggyőződtünk arról, hogy a gyermek már biztonsággal, gyorsan válaszol, cseréljünk Szerepet.

 

„Név-út”játék

Jelöljünk ki egy kiinduló pontot a szoba egyik falánál, távolabb pedig a cél helyét. A gyermek a kiinduló pontra áll és csak akkor léphet egy lépést előre, amikor a felsorolt szavak között a Saját nevét meghallja. Pl.: „ház, kályha, virág, Péter, alma, baba, Péter, autó, labda, szék, Péter....stb”. A szavakat monoton hangon kell sorolni. - Ha a gyermek nem lépett előre a nevét hallva, akkor megállítjuk, és egyet vissza kell lépnie. Ha nem téved, jutalom várja a célnál. Ezt a játékot 4-5 fős gyermekcsoporttal is eljátszhatjuk, ilyenkor minden gyermek nevét beillesztjük a tárgynevek sorába. Ha versenyjátékot tervezünk, akkor minden gyermek kezébe négy kockát adunk, ha valaki hibázik, egy kockát letesz. Akinek a célnál minden kockája a kezében van, az a győztes Aki elveszette valamennyi kockáját útközben, az kimarad a játékból a következő körig.

 

Ház-út” Játék

Ezt a játékot hasonló szabályok szerint játszhatjuk, mint a,, név-út” játékot, azzal a különbséggel, hogy itt a ház szót emeljük ki, azaz a gyermek a ház szónál léphet egyet előre. Nehezíthetjük a játékot úgy, hogy megváltoztatjuk a mozgást ( előre lépés helyett guggolás, taps ...)‚ vagy a szavak sorába a gyermek nevét is beillesztjük, de ebben a játékban a saját név hallatára nem szabad mozdulni.

 

Mutatós dalok

Óvodás csoportokban is kedvelt, jól ismert éneklési mód, hogy a dalocskákat kifejező mozdulatokkal kísérik Majd minden gyermekdal alkalmas arra, hogy az egyes szavakhoz mozdulatokat kapcsoljunk. A játék abból áll. hogy a szavakat fokozatosan elhagyjuk és a mozdulatokkal, valamint a dallam dúdolásával „énekelünk”. Először mindig csak egy szót helyettesítünk mozdulattal.

 

Építőkockák keresése

Vegyünk ki egy építőkockát a dobozból és mutassuk meg a gyermeknek. Dugjuk el a hátunk mögé, majd kérjük meg, hogy egy ugyanolyan kockát keressen. Ha kivett egyet ő is, a kettőt hasonlítsuk Össze. Sikeres megoldások esetén az egyidejűleg azonosítandó kockát számát ötig növelhetjük.

 

Lövöldözés

Egy nagyobb papírlapot, csomagolópapírt zsírkrétával megfelezünk. A két térfélen különböző színnel tíz-tíz pontot jelölünk ki. Egymás pontjait egy-egy gyors mozdulattal, - gyors vonalhúzással - kell „lelőni”. A „lelőtt” pontokat nem lehet újra célba venni. Az a nyertes, akinek több találata van.

 

Érintő Játék

Mindenekelőtt pontosan megbeszéljük a játék menetét a gyermekkel, majd egy kendővel bekötjük a szemét. Könnyedén megérintjük a testének egy pontját és azt várjuk, hogy mutassa meg az érintés helyét.

 

Emberfestés

Csomagolópapírt terítünk a padlóra. Ráfektetjük a gyermeket és körberajzoljuk. Ezután a gyermek feláll és berajzolja az arcot, a testrészeket, a ruházatot. Hasonló módon játszhatunk babával, mackóval és más játéktárgyakkal.” Látom, amit te nem látsz!”

 

Látom, amit te nem látsz!

Ez. A játék mindenhol játszható. Keressünk a szobában vagy a kertben egy tárgyat és válasszuk ki egy tulajdonságát Például a színét, (pl: barna szék) és a következőket mondjuk Látom, amit te nem látsz ..‚ a valami barna színű.” A gyermeknek meg kell neveznie minden barna tárgyat, de mi csak a széknél helyeseljünk. - Ezután a gyermeken a sor, ő választ tárgyat és hozzá tulajdonságot Most nekünk kell megtalálni a tárgyat az adott tulajdonság alapján. Majd ismét szerepcsere következik. Ügyeljünk arra, hogy pontosan a kigondolt dolgot neveztessük (nevezzük) meg. A hasonlót ne fogadjuk el.

 

 

 

Képlottóval, puzzle-val végzett játék

A kereskedelemben kapható képes puzzle játékokat használjuk fel. Közösen építjük fel. a képet a használati utasítás szerint. . –

 

Ági és Olgi

 

Ági és Olgi két bábu. Könnyen elkészíthetők fakanálból és színes zsebkendőkből. A magyarázat így szók „ Ez itt Ági, ez itt Olgi. Egyikük sem tud még helyesen beszélni. Ági csak- „Á”-s szavakat, Olgi pedig csak o -s szavakat tud mondani. Ági azt mondja: pá, váll, áll. pár, mázsát, Olgi pedig: olló, holló ‚orr, ott, hol stb.” A gyermeknek ( gyermekeknek) az elhangzó szavakból egyenként el kell döntenie, hogy azt melyik bábú tudja kimondani. A Játék menete: - Tartsuk mindkét bábút a kezünkbe, fordítsuk arccal a gyerek felé. Mondjunk egy szót, pl holló. Ha a gyermek Olgit választotta, akkor a bábú örömmel ismétli a holló szót. Ha a válasz téves volt, akkor a bábu fejét ingatja és többször ismétli a saját nevét (Ági, Ági). Azokat a szavakat, amelyekben az „o” és az ‚a” is előfordul, mindkét bábú ki tudja mondani. Ha a gyermek ezt magáról még nem ismeri fel, a bábúk mindketten egymás. felé fordulva felváltva ondogatják Példák Ági szavaira: mák, tál, lát, láz, bál, páfrány stb. Olgi: ól, álom, toll, tó, ló, hó, só, morog, lottó,

 

roló, kóró, homok stb. Agi és Olgi: álom, három, várom, párom, károm, ákom - bákom, kosár, tojás stb.

 

Gyöngysorok

Három különböző színű gyöngybő1 füzünk egyszerű mintát A gyereknek az a feladata, hogy folytassa a sort ( pl: piros, zöld, kék, piros-, zöld, kék). A minta fokozatosan nehezedhet (p1.: p-k-k-z, p-k-k-z) az ismétlődő egységeket egészen hét e1emig növelhetjük.

 

Gyufaszál figurák építése

A gyermek előtt építsünk három gyufaszálból ( pálcikákból ) egyszerű formái. Takarjuk 1e; ezután kérjük meg a gyereket, hogy emlékezetből építse fel ugyanazt. A gyakorlatot bővíthetjük öt gyufaszá1ig.

 

Célba dobás

Helyezzünk egy nagyobb építőkockát a padlóra Kb. két méteres távolságból próbálják meg eltalálni a kockát a labdával. Felváltva dobunk. Nehezíthető a játék azzal, ha kockákból épített kapuba kell célozni.

 

Zsákbamacska

Rejtsünk cl egy zsákba néhány könnyen felismerhető tárgyat ( fésű, kefe, kulcs, kanál, ceruza pohár, alma) A gyermek nyúljon egy kézzel a zsákba és próbálja meg tapintással felismerni a tárgyakat Ha így nem sikerülne, próbálhatja a másik kezét is. Minden felismert tárgyat kivehet a zsákból

 

Építőkockák válogatása

Különbözőfajta építőkockákat, összeilleszthető, szétszedhető játék - elemeket egy nagy dobozba gyűjtjük vagy a szőnyegre borítjuk. Ezután a gyermekkel együtt „rendet rakunk”. Válogassunk különböző szempontok - színek, formák, nagyság - szerint.

Figyeljünk arra, hogy az építőelemek sokaságában az éppen keresettek közül egy se maradjon ki, ( vagyis Pl. forma szerinti rendezésnél az összes kerek, vagy összes rövid stb. a dobozába kerüljön).

 

„ Nagynénimnek van egy macskája”

Ez úttal a gyermeknek ( vagy csoportnak) az a feladata, hagy a macska szóra figyeljen egyszerű mondatokban. Ha a macska szót hallja, fel kell állnia, ha a szó újból előfordul, akkor le kell ülnie. A mondatok ismétlődnek, de mindig csak az utolsó szót változtatjuk meg. Pl.: A nagynénimnek van egy kutyája. A nagynénimnek van egy macskája. (feláll) A nagynénimnek van egy háza. A nagynénimnek van egy kecskéje. A nagynénimnek van egy mácskája. (leül )Ha több gyerekkel játszunk, akkor egy másik szóra kell mozdulnia.. Nehezítjük a játékot úgy, hogy a mondatokban több szó is változik, de a gyermeknek mindig ugyanarra kell mozdulnia, felállni és leülni. pl Zsuzsi csokoládét eszik. (feláll) Zsuzsi labdával játszik. Zsuzsi csokoládét eszik. (leül) Ebben az esetben a csokoládé szónál kell a gyerekeknek a megbeszélés szerint cselekedni. Ha a csoportban történik a játék, akkor minden gyermek kap egy, a többiektől eltérő mondatot, amelyre a fenti módon kell „mozognia”.

 

Ikrek megtalálása

Az építőkocka-dobozból egy építőkockát kiemelve arra kérjük a gyermeket, hogy ő is vegyen ki egy ugyanolyát, találja meg az ikerpárját.

 

Egy kis matróz”

Hasonlóan az előzőekhez az a feladatunk, hogy egy történetet mondunk el úgy, hogy egyre több szót helyettesítünk mozgással. A gyakorlás során mindig egy szóval többet hagyjunk el a történetből, addig amíg az ismétlések végén már csak a mozdulattal ki nem fejezhető szavak maradtak meg.

 

Fonás

Ahhoz, hogy szép színes fonatot készítsünk, meghatározott sorrendben hasonló mozdulatokat kell végezni egymás után. Balról kívülről középre, jobbról kívülről középre stb. Három színes szalag vagy vastagabb szálú fonal szabályos fonására tanítjuk meg a gyermeket.

 

Emberkék megjegyzése

Az asztalra egy tálkában gombot, gyöngyöt, babot stb. helyezünk. Először három, később öt elemből emberkét” építünk, amit a gyermeknek jól meg kell figyelnie. Letakarás után kérjük meg, hogy ő is építse fel ugyanazt. Egyszerre mindig csak egy figurát mutatunk be.

 

Lövöldözés

Ez a feladat azonos az I. fokozatban leírt „lövöldözés” játékkal, de ezúttal a zsírkréta és a csomagolópapír helyett kisebb méretű A4-es lapot és színes ceruzát használunk. Ezáltal a feladat nehezebb.

 

Szoborfigura:

Fogjuk meg a gyermek kezét, és néhány másodpercig forogunk körbe-körbe. Majd elengedjük egymást, és szoborrá merevedünk egy adott tartásban. A gyermeknek az a feladata, hogy próbálja meg a „szobor” testhelyzetét utánozni és néhány másodpercig mozdulatlan maradni.

 

Tűk osztályozása

Különböző nagyságú és formájú csavarokat, szögeket, tűket tartalmazó dobozból vegyünk el egyet- egyet. A gyermek velünk együtt válogassa ki a hozzá hasonlókat Addig játszunk, amíg minden egyes darab szétválogatása meg nem történt.

 

Gombok válogatása

Az előzőekben bemutatott játék ugyanúgy gombokkal is elvégezhető: a válogatás, rendszerezés meghatározott szabályok alapján történik.

 

 

 

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal