mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!

Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem! 

 Márti

 

Mail: 

 

 Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz! 
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik 
- újra próbáld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Beszélgessünk
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jártak itt
Indulás: 2008-07-23
 

Szívügyem:

én is érintett vagyok

Figyelj rájuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejlesztő játékok
Fejlesztő játékok : ASZE 3 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes

ASZE 3 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes

  2009.08.17. 10:28


ASZE 5

Bemenet: Auditív

Kimenet: Vizuális/Motoros

 

Cél:

A tanulók fűzzenek gyöngyöt megfelelő szín és/vagy forma szekvenciában a verbális utasítást követve és ismételjék meg a szekvenciát verbálisan is.

Eszköz:

Egy doboz különféle színű és formájú gyöngy és zsinór

Eljárás:

Helyezzük a gyöngyös dobozt (különböző színűek és formájúak) a tanulók elé.

„Meg fogom nektek mondani, melyik gyöngyöt fűzzétek és milyen sorrendben. Nagyon figyeljetek, és amikor befejeztem, azonnal ismételjétek meg amit mondtam, és kezdjétek meg a gyöngyfűzést pontosan úgy, ahogy megbeszéltük.”

Amikor a tanulók befejezték a feladatot, arra kérjük őket, hogy verbálisan ismételjék meg a gyöngyeik szekvenciáját anélkül, hogy néznék azt. Először valamennyi gyermeknél három színnel kezdjük a szekvenciát. Miután valamennyi gyermeknek sikerült, bővítsük a feladatot még egy színnel, és ismételjük meg az eljárást. A feladat nehezíthető, ha a szekvenciában különböző szín és forma kombinációt adunk meg (pl. piros négyzet, kék háromszög, zöld kör stb.), vagy úgy növelhetjük a feladat nehézségét, hogy többszörözzük a fűzést (pl. két piros négyzet, három kék kör, egy sárga háromszög stb.).

 

ASZE 6

Bemenet: Auditív

Kimenet: Verbális/Motoros

 

Cél:

A tanulók lépjenek egyik színről a másikra a verbálisan megadott szekvenciával összhangban és ismételjék meg a szekvenciát verbálisan. A tanulók egy verbálisan adott színlistát fognak megismételni.

Eszköz:

Nyolc színes kártya

Eljárás:

Rendezzük el a nyolc színes kártyát a padlón véletlenszerű alakban.

„Most mindenkinek megmondom, hogy melyik színre lépjen. Figyeljetek nagyon, és amikor befejeztem, lépjetek a színekre abban a sorrendben, ahogy azt mondtam!”

Amikor a tanulók elvégezték a feladatot, akkor kérjük, ismételjétek meg a színszekvenciát verbálisan. Kezdjük három színnel. Majd adjunk másik három színből álló sorozatot, és kérjük, hogy azt verbálisan ismételjék meg (ezúttal anélkül, hogy rálépnének a színekre). Fokozható a feladat nehézsége, ha megismételjük azt eljárást négy színnel. Érdekesebb, ha a tanulókat arra kérjük, hogy ugorjanak vagy szökdécseljenek egyik színről a másikra.